Studerende

Nedenfor findes der dokumenter med praktikbeskrivelser for 1.,2. og 3. praktikperiode.

Kort beskrivelse af SFO'en:

Der går ca. 100 børn i indskolingen og der er tilknyttet ca. 90 i SFO'en. Der er åben 6:15-17:00 mandag til torsdag og 6:15-16:30 fredag.

SFO'en er funktionsopdelt. Vi har et samlingsrum, puderum, værksted, legerum, multirum, legesal, gymnastiksal og et lille sløjdlokale til rådighed. Stort udendørs areal med græs, træer og multibane med asfaltbelægning, klatreområde og gynger.

Sammen med Tingstrup, Tilsted og Rolighedsskolen kører vi i efteråret ”Fælles forenings SFO”, hvor vi deltager i forenings aktiviteter f.eks svømning, skydning yoga, håndbold og fodbold mm.

I løbet af foråret deltager vi kun i en aktivitet. F.eks. spejder eller bowling.

Vi er forskellige og har forskellige forudsætninger. Sfo'en er et sted, hvor alle har mulighed for at opleve forskellige læringsformer. Vi bruger ude- og indemiljøet og håber, at alle børn trives og har lyst og glæde af at benytte sig af SFO'en.

Pr. 1. april vil pasningstilbuddet for børn, der starter i skolen samme år, være i SFO.

Denne model åbner op for, at man i SFO'en kan udarbejde og gennemføre en reel førskole indsats.

I de tre måneder op mod sommerferien arbejder SFO'en målrettet på at gøre børnene trygge i deres nye rammer. De møder deres kommende klassekammerater og lærere, og kan øve i skole-lignende aktiviteter.

Praktikbeskrivelse 1. praktik

Shape Created with Sketch.

Praktikbeskrivelse 2. og 3. praktik

Shape Created with Sketch.