Velkommen på Østre Skole

Østre Skole er placeret centralt i Thisted by, i Thisted Kommune, med blandet bebyggelse i skoledistriktet. Skolen ligger tæt på byens centrum, uddannelsescenter, grønne områder og med let adgang til fjord og skov samt større idrætsfaciliteter. Desuden råder skolen over store grønne områder, der anvendes til bl.a. idræt og frikvartersaktiviteter.

Østre Skole har tæt på 600 elever indskrevet. Grundskolen har ét eller to spor fra børnehaveklassen til og med 6. klasse. Fra 7. årgang bliver der dannet nye klasser, fordi Østre Skole er udskolingsskole for Sennels Skole og Rolighedsskolen. I udskolingen går 7. til 9. klasse, der er oftest fire spor samt en Erhvervsklasse. Desuden er der på hver årgang i udskolingen en eliteidrætsklasse.

Østre Skole er en stor skole på 13.000 m² med store og velindrettede faglokaler, god plads til holddeling samt plads til bevægelse i timerne og frikvartererne. Skolen er opdelt i fire afdelinger: indskolingen, mellemtrinnet, udskolingen og flexklasserne. Der er ca. 85 medarbejdere ansat.

Vi arbejder målrettet på at skabe et undervisnings- og læringsmiljø, hvor det enkelte barn kan udvikle stærke faglige og sociale kompetencer. Vi lægger stor vægt på gode relationer, og at der er en anerkendende tilgang blandt alle på skolen. Vi har desuden fokus på, at skolens mangfoldighed skal være en styrke, som er medvirkende til at skabe fællesskab samt forståelse for den verden, der er uden for skolen.

For at opnå et godt undervisnings- og læringsmiljø skal dagligdagen være præget af værdiordene fra Østre Skoles målsætning:

• Tolerance
  • Ansvarlighed
  • Respekt for andre

Forældre er altid velkomne på skolen, og hvis man er interesseret i at vide mere om skolen, er man meget velkommen på besøg efter aftale. Du kan finde vores kontaktoplysninger under fanen kontakt.

Brian Nielsen, skoleleder