Studerende

Kultur og særkende som uddannelsessted

Østre Skole har været praktikskole i en længere årrække for Læreruddannelserne i Nørre Nissum, Skive og Aalborg.

Vi har fra starten lagt vægt på, at de studerende i så høj grad som muligt oplever skolens dagligdag med den kompleksitet og de spændende udfordringer, der hører til. Vi har fokus på kvaliteten i praktikken. Vi arbejder på at de studerende oplever at størstedelen af deres praktik bliver hos erfarne praktiklærere.

Østre Skole har de sidste ti haft tre større indsatsområder/udviklingsarbejde med LP-modellen, professionelle læringsfællesskaber samt den professionelle læringscirkel - alle med stort fokus på elevernes læring og trivsel samt faglig opkvalificering af lærerne – og i naturlig forlængelse heraf inklusion. Centralt for indsatsområder er klasseledelse og at opbygge positive relationer med henblik på at skabe gode læringsmiljøer i klasserne.

Vi arbejder ud fra Østre Skoles værdigrundlag, som bygger på Thisted Kommunes overordnede værdigrundlag, som tager udgangspunkt i et anerkendende menneskesyn. Østre skoles værd grundlag/ målsætning:

Det er et fælles mål for medarbejdere, elever og forældre at skabe et godt og trygt miljø for alle på Østre Skole. Undervisningen og skolens øvrige virksomhed skal tage sigte på udvikling af den enkelte elevs muligheder og forudsætninger inden for fællesskabets rammer. Der lægges vægt på, at eleverne får mulighed for at tilegne sig optimale kundskaber samt udvikle færdigheder og sunde holdninger. Elevernes aktivitet, engagement, lyst og nysgerrighed er vigtige elementer i dette arbejde.

Dagligdagen på Østre Skole skal være præget af tolerance, ansvarlighed og respekt for andre!

Uddannelsesplan Østre Skole.pdf

Shape Created with Sketch.