PLC/skolebiblioteket

Skolens Pædagogiske Læringscenter spiller en central rolle i skolens hverdag.

Igennem en årrække har vi på Østre Skole arbejdet med at udvikle og sammenlægge vores Skolebibliotek og PLC.

PLC-teamet har her en central vejledningsfunktion i tæt samarbejde med skolens øvrige vejledere og det pædagogiske personale. Teamet fungerer som en udviklingsenhed og ressource for det pædagogiske personale og eleverne.

På PLC arbejdes der med digitale læremidler og platforme, kulturtilbud og -formidling. Der er samtidig indrettet gode læringsrum, hvor eleverne kan fordybe sig i bøger og lektier samt udføre infosøgning. Biblioteksdelen har også gennemgået en stor fornyelse med masser af nye og relevante bøger, så vi sikrer, at vores elever opnår en fortsat læselyst igennem deres skoletid.