Erhvervsklassen

Erhvervsklassen er et tilbud for elever i vores almene overbygning.
Her fokuseres der på fagene dansk, matematik, engelsk og erhvervsvejen. Skoledagen kombineres med faglig undervisningen og praktik/job.

Der er undervisning fra 8:00-12:45 herefter job/praktik. (I perioder, hvor der ikke er job/praktik, er skoletiden 8:00-13:30)

Mål

Vores mål er, at eleverne tilegner sig viden, færdigheder og kundskaber til at bestå folkeskolens afgangsprøve i de tre fag samtidig med, at de er godt forberedte til de erhvervsrettede uddannelser.

Undervisning

I undervisningen vægtes fagene dansk, matematik og engelsk, som afsluttes med folkeskolens afgangsprøver i slutningen af 9. klasse. Der undervises også i andre fag som naturfag, kulturfag, valgfag og idræt.

Undervisningen bliver differentieret til den enkelte elev for at skabe optimale læringsbetingelser.

Praktik – job (8. og 9. årg.)

I praktikken kan man afprøve dét erhvervsområde, som man brænder allermest for eller prøve noget helt nyt. Praktikken kan også veksles til jobdusør, hvor man får penge for at passe sit job.

Klassens praktiklærer og /eller studievejlederen kan hjælpe med at finde job eller praktikker.

Brobygning – forløb på erhvervsuddannelserne.

Som noget særligt har erhvervsklassen hele 3 brobygningsforløb hvert år. I de øvrige almene årgange er der kun ét brobygningsforløb pr. år.

I erhvervsklassen har vi et godt sammenhold og kammeratskab.

Lokaler

Klassen har skolens absolutte bedste undervisningslokale, hvor der er masser af plads og mulighed for at få ro til faglig indlæring og hyggeligt fællesskab.

Lærerne

Erhvervsteamet består af 3 meget engagerede linjefagsuddannede lærere, der er dygtige til at skabe et trygt læringsrum og gode relationer til eleverne. De har en anerkendende tilgang og er nærværende.

Optagelse

Der skal ansøges om optagelse til Erhvervsklassen, og der er kun 12 pladser.

Det er skolelederen og Erhvervsklassens afdelingsleder på Østre Skole, der vurderer, hvilke elever der tilbydes en plads. Der lægges vægt på, at eleven forventes at deltage aktivt i undervisningen og erhvervsdelen samt elevens faglige forudsætninger.

Ansøgningsskemaet finder du her på siden.

Afdelingsleder

Jeanette Klitgaard-Lund
Tlf.: 99173529 / 51829684

Brochure Erhvervsklassen

Shape Created with Sketch.

Ansøgningsskema erhvervsklassen

Shape Created with Sketch.