Sportstalentklassen

Se her… Skal du til at gå i 7. klasse, og har du et idrætstalent? Så kan Thisted Kommunes Sportstalentklasse på Østre Skole måske være noget for dig.

I Sportstalentklassen kommer du til at gå i en klasse, hvor du og dine klassekammerater tager både skole og sport seriøst.

Sportstalentklassen skaber et undervisningsmiljø, hvor det via fællesskabet i klassen er muligt at opnå sportslig inspiration fra de øvrige klassekammerater.

Der afholdes informationsmøde for elever og forældre på Østre Skole mandag d. 22. januar 2024 kl. 16.00-18.00

Hvilken profil skal jeg vælge?

PROFIL 1:

Her er der fokus på det tekniske og fysiske aspekt i den idrætsgren, du i forvejen er god til. (Denne profil kan vælges, hvis din idrætsgren er en af den valgte skoles profilerede idrætsgrene).

Østre Skoles profilerede idrætsgrene er: håndbold, fodbold, svømning eller badminton.

PROFIL 2:

Her arbejdes der med målrettet fysisk træning. Træning til din idrætsgren med kvalificerede fysiske trænere.

Generel information

Uanset hvilken profil, du vælger, stilles der i fagligt dygtige, engagerede og forstående undervisere til rådighed, som har tid og lyst til opfølgning og støtte i din hverdag som sportstalent.

Fælles for begge profiler er, at du får et skoleskema, hvor der er skemalagt to blokke med profilidræt om ugen. Endvidere vil der en gang om ugen være obligatorisk idræt - enten sammen med de øvrige klasser på skolen eller i form af en tematræning - som blandt andet kunne bestå af: Mental træning, kost og ernæring, skadesforebyggelse, coaching, styrketræning, testning med mere.

Skolens undervisningsteam har forståelse for din situation med mange træningstimer, og de vil tage hensyn og fordele lektiebelastningen ud over hele ugen. Det vil i sidste ende være med til at sikre, at du får en vellykket skolegang med et optimalt udgangspunkt for en god prøve.

Skolen er meget opmærksom på det sociale miljø, og eleverne SKAL, på lige fod med alle andre, deltage i de sociale arrangementer og tiltag, som skolerne tilbyder.

Vi forventer, at eleverne, som optages på forløbet, går forrest med hensyn til at indføre sunde og gode vaner inden for brugen af de sociale medier - samt siger nej til alkohol og andre rusmidler.

Tror du, at sportstalentklassen på Østre Skole er noget for dig, så skynd dig at sende din ansøgning, hvor du fortæller om dig selv, din sport og din skolegang.

Send din ansøgning til sportstalentklassen til:

KONTAKTPERSON på Sportstalentklasserne, Østre Skole:

Nicolai Jensen – ntaj@thisted.dk - 99173540 - Senest d. 9. februar 2024 kl. 12.00

Ansøgningsskemaerne kan findes på:  Sportstalentklasserne | Thisted Fritid

OBS - Tryouts i håndbold og fodbold

Tyouts i fodbold på kunststofbanen, Lerpytter: Den 27. og 28 februar fra 16.00-17.30.

Tryouts i håndbold: i Thyhallen, Thisted. Den 21.februar  fra kl. 17.00-18.30 og 23. februar fra kl. 16.30-18.00.

Tryouts i profil 2: Studie 7, Munkevej Thisted. Den 26. februar fra kl. 17.00-19.00.

VIGTIGT! Ønsker du IKKE at deltage i tryouts, skal du kontakte Nicolai Jensen (ntaj@thisted.dk) senest 3 dage inden afholdelsesdatoen.

Flere informationer kan findes her:   Sportstalentklasserne | Thisted Fritid

Din ansøgning bliver efter ansøgningsfristen behandlet af en komité bestående af skolelederen fra Østre Skole, sportstalent-koordinatoren og Thisted Kommunes eliteidrætskonsulent.

Udvalgte ansøgere kan blive inviteret til en samtale sammen med deres forældre. Herefter vil den endelige udvælgelse finde sted. Du vil modtage svar på ansøgningen medio marts.

Se tre elever fra sportstalentklasser fortælle om deres skolegang:

Sportstalentklasse 2024

Shape Created with Sketch.