Flex Østre

Flex Østre er Thisted Kommunes specialundervisningstilbud for børn og unge primært med generelle indlæringsvanskeligheder, sekundære diagnoser og autismespektrumforstyrrelser. Tilbuddet er en afdeling på Østre Skole, hvor der er omkring 30 elever på 7. – 10 årgang.

Vi arbejder ud fra et helhedsorienteret perspektiv, hvor den enkelte elevs individuelle forudsætninger og kompetencer er i centrum. Det er vores målsætning, at de elever vi sender videre ud i livet har opnået en så høj grad af faglige og sociale kompetencer som muligt. Desuden er begreber som elevernes selvstændighed og livsduelighed vigtige for os.

Flex-klasserne har deres egen afdeling med klasse- og faglokaler. Derudover er der et stort udeområde med mulighed for at hygge ved borde eller spille boldspil på eget græsområde.

Undervisningen foregår oftest i mindre grupper på 4-10 elever afhængigt af det fag og emne, der arbejdes med. Der er undervisning hver dag fra kl. 08.00 til kl. 13.30.

Der er mulighed for at blive tilmeldt et fritidstilbud, Klubben, i forlængelse af skoledagen.