Skoleudviklingssamtale Østre Skole

Skoleudviklingssamtale Østre Skole 2023

Alle skoler arbejder med skoleudvikling blandt andet via den årlige skoleudviklingssamtale, som foregår som en samtale mellem skolen og skoleforvaltningen. Skoleudviklingssamtalen er en datainformerede samtale om elevernes læring, udvikling og trivsel, som sætter retning og skaber afsæt for skolens fokuserede arbejde med sin kvalitetsudvikling. Tilgangen og mindsettet fra elevcentreret ledelse er afsættet og rammen for skoleudviklingssamtalen.

På baggrund af skoleudviklingssamtalen i efteråret 2023 blev der udarbejdet følgende fokuspunkter, som vi arbejder med i det kommende skoleår:

• Fokus på bedre overgange – især fra indskoling til mellemtrin for at mindske videnstab og for at få kendskab til hinandens praksis og eleverne.
  • Indsatser i indskolingen har haft en effekt, men ikke den nødvendige effekt til at kunne mindske presset på mellemtrinnet. Overvejer ny struktur for indskoling og mellemtrin. Skolen er nu tæt på kun at være ét sporet på 0. – 6. årgang.

• Der er fortsat fokus på at elevernes skal kunne følge deres egen progression.
  • Skolen kan opleves som fire skoler i skolen. Ledelsen har fokus på at skabe fællesskabsfølelse.

Østre Skole november 2023